Böcker om tillväxt

Inspireras till tillväxt med våra böcker

Under alla år vi jobbat med lönsam, snabb och uthållig tillväxt så har vi lärt oss massor och har mängder av lärdomar att berätta om. I våra böcker kan du läsa allt.

Låt dig inspireras!

 

Snabbväxarnas hemligheter

Av Lars Diethelm, Michael Engström (2015)snabbvaxarnas-hemligheter-flat

Så gott som alla företagare drömmer om att växa med lönsamhet. Bara en procent lyckas. Vad karakteriserar dessa företag? Vilka är framgångsfaktorerna? Och vilka är de vanligaste fallgroparna som det gäller att se upp för?

Läs mer om boken...

 

Snabbväxarna 2013 med tillväxtlistan

bild_snabbvaxarna_2013_3d_webAv Lars Diethelm, Michael Engström
och Ulric Svensson (2013)

På Ahrens tillväxtlista samlas de verkliga loken i svenskt näringsliv. Här är listan i bokform. De fem företag som har haft störst tillväxt under 2013 presenteras mer ingående.

Läs mer om boken...

 

Våga växa!

Av Thomas Ahrens (2013)vagavaxa-188x300

Boken Våga Växa fokuserar på de nio faktorer som tar ett företag från den bekväma tiopersoners-storleken till 50 anställda. Våga Växa tar upp frågorna för företagen i den så kallade “Midjan”, 10-49 anställda.

Läs mer om boken...

Snabbväxarna 2012 med tillväxtlistan

Av Lars Diethelm, Michael Engström, bild_snabbvaxarna_3d_web-300x300
Thomas Ahrens och Ulric Svensson (2012)

På Ahrens tillväxtlista samlas de verkliga loken i svenskt näringsliv. Här är listan i bokform. De fem företag som har haft störst tillväxt under 2012  presenteras mer ingående.

Läs mer om boken...

Snabbväxarnas drivkrafter

Av Thomas Ahrens (2005)snabbvaxarna-215x300

Boken vänder sig till dig som leder eller arbetar i snabbväxande företag och som ser ett ökande behov av att hinna med i den allt snabbare marknadsutvecklingen. Den ger handfasta råd på ett lättsamt sätt, med belysande exempel.

Läs mer om boken...

Växa med framgång – tvåan vinner

Av Thomas Ahrens (2003)vaxa-med-framgang

Växa med framgång – tvåan vinner är en praktisk affärsstrategisk guide för hur du skapar en vinnande verksamhet. Världens framgångsrika företag är inte innovatörerna. Tvärtom är det tvåorna, “Second movers”, som oftast tar hem spelet.

Läs mer om boken...

Rebelledaren

Image

Av Thomas Ahrens och Bertil Björkman (2000)

Vilka egenskaper gör att vissa ledare år efter år får sina verksamheter att växa och samtidigt lyckas skapa vinster? Rebelledaren är avgörande läsning för dig som är eller vill bli ledare i snabbväxande företag, men även för alla som rekryterar, sätter samman team eller deltar i team i tillväxtbolag.

Läs mer om boken

Tidsmonopolet

tidsmonopolet-215x300Av Thomas Ahrens (1999)

Företag med tidsmonopol skapar sin egen marknad eller bryter mot alla gängse regler på en mogen marknad. De grundar sitt försprång på en unik produkt, tjänst eller kanal till kunden. Boken vänder sig till såväl etablerade företag som nya entreprenörer som vill växa.

Läs mer om boken...